Local do evento (finalmente) anunciado: Log On Lounge. O espaço foi pré-inaugurado na 6ª feira passada, fica mesmo à saída de metro da Quinta das Conchas e para quem tiver Facebook e quiser ver mais informação pode espreitar AQUI.
Agora já podem combinar muitos e bons jogos para mais de 15 horas de jogatana!!
Data: 21h30 25 Junho
Duração: 3 a 4h
Explicação:15min
Vagas: 4
História: The Artic Explorer
When playing the story of the arctic explorer you should notice that the scenario in four aspects does not resemble the scenarios in the original game;
- The arctic explorer is designed to be played once only.
- Independent human characters are in play on the board, and might help or hinder the players.
- Focus lies on the mood and storytelling aspect of the game. Thus some of the clue texts might seem unnecessarily long.
- It is possible to work on several leads at once. The intention of this design decision is to force the players to prioritize their actions and possibly even split the party.
The story so far You had travelled dusty roads and desolate villages for months, while researching an occult case for your old friend Dr. Ludvigsen. You couldn’t believe your luck when an elderly librarian led you to understand, that the book you were searching for, De Vermis Mysteriis, was part of a private collection of occult books, held in a lavish estate manor close by. This breakthrough led you to Château des Avenières in Comberville, California. The Château housed both Brian Tonnerre, the last descendant of the patrician family, and a remarkable collection of books gathered over quite a few generations.
Prologue As darkness settle over Château des Avenières and the song of the cicadas intensify, you drive down the gravel road, pass a small wayside chapel and park in front of the lavish gothic Château. As you turn of the headlights you notice a tall, slim figure moving behind the chapel windows. You consider looking into this, but before you have a chance to investigate, the doors to the hallway of the Château open, and in the vague light you see two silhouettes moving towards you. Brian Tonnerre and his butler Gregory Sert greet you courteously, and as you walk towards the door the old man express his warm feeling toward you.
“I will be happy to provide you with the inimitable De Vermis Mysteriis, if you will pleasure me by staying the night. It is not often I get visitors these days - especially not connoisseurs of the old arts - and I long to tell the stories of my arctic expeditions to someone who may possibly truly treasure them...”
Being polite guests you decide to humour the old man by inquiring into his travels, and he happily recounts.
“Well it must have been 26 years ago this summer. As a child I had been terribly inspired by the exiting adventures of Sir Robert McClure, who was credited with the discovery of the Northwest Passage by sea. I, however, explored the barren artic wastes of Greenland, and it almost cost me my life. If it hadn’t been for Gregory, I surely would not have been here today.”
With elegant strides, Brian heads of toward the library. Gregory limps slowly towards the kitchen.
“And being investigators you might even be able to advice me on a quandary. My family crypt has recently suffered from frequent cases of vandalism. Please follow me …”
Esta é a história que proponho para sábado. Principais diferenças: dá muito enfâse à história, por isso só dá para jogar uma vez, e foi feito para os investigadores se espalharem para encontrarem várias pistas de uma só vez.
Eu levo o Descent conforme prometido, só para confirmar no entanto, a ideia é começar-se o Descent às 20h30? ou chegas às 20h30, ainda vais fazer Pathfinder e só depois é que seria o Descent? Se houver uma hora fixa para começar faço de GM sem problemas, caso contrário posso explicar o jogo, mas não posso prometer que esteja livre a qualquer hora para o jogar.
Já agora, estava tambem a considerar levar o Boardgame do Order of the Stick, que sei que tu és super-fan, o que achas?
Aviso desde já que é um jogo para 6 jogadores que demora cerca de 4-6 horas, e que é um "puro" Ameritrash, misto de cooperativo/competitivo (um pouco tipo "Munchkin" mas muito melhor que Munchikin na minha opinião).
Eu estava a conta chegar às 20:00 mas um golo islandês veio alterar os meus planos, e portanto eu e a Rosa só devemos chegar depois das 22:00…
O Pathfinder é o RPG, que faço as sessões aos sábados em minha casa,
Quanto à Order Of The Stick, depende de como estiver a Rosa (não sei se ela irá lá ficar a noite toda) até porque ainda queriamos jogar um Dead Of Winter (ela nunca o experimentou).
Pois… assim fica complicado combinar-se algo em concreto, pois é sempre fácil combinar jogos para o inicio da tarde ou logo a seguir ao jantar que é quando a maioria do pessoal chega, mas a meio da tarde ou da noite torna-se mais dificil visto que nunca se sabe exactamente ao certo as horas que cada jogo acaba, e o pessoal tem a tendencia a começar logo um jogo assim que acaba outro. Se só vens às 22h e não tencionam ficar até tarde, conseguir arranjar malta disponivel a essa hora para se jogar Descent E Dead of Winter, vai ser dificil.
Nesse caso comprometo-me em levar os jogos, mas não me comprometo em jogá-los. Se fosse para se jogar o OOTS seria para começar o mais cedo possivel visto que é um jogo que demora muito tempo e que convem que o pessoal ainda esteja "acordado".
Quanto ao Descent, mesmo que não o jogue, posso sempre ensiná-lo de qualquer forma.