Vou aproveitar para ir pondo aqui o material para criação desta personagem.
O background é relativamente simples:
Temos o filho mais novo de uma família de mercadores que, gozando do dinheiro do pai, passou a sua adolescência entre festas, mulheres, vinho e dias a dormir. Porventura, o moço até terá as suas capacidades - um certo carisma e instinto para o negócio - mas, não se livrando da fama de inútil e irresponsável, o pai decide que ele não tem futuro na profissão de mercador e, a pedido de sua mãe, arranja maneira do filho ser iniciado como clérigo da Igreja de Karameikos.
A personalidade que daqui resulta:
O nosso jovem Liandri rapidamente se adapta ao culto a Asterius, não fosse este o Imortal mais adorado da república, grande patrono do comércio. Liandri entende que é seu dever olhar pelos seus interesses e dos seus amigos, procurando sempre o melhor negócio pelos seus serviços. Entende também que, como clérico, o seu trabalho é dizer ás pessoas aquilo que elas querem ouvir e, em troca, receber a devida compensação - para que as pessoas aprendam que tudo tem o seu valor. Todas as leis e questões morais são relativas, é tudo uma questão de quanto dinheiro está envolvido. É, portanto, Chaotic Neutral.
Esta é a informação que o Nazgul me indicou sobre Asterius:[quote]
Sphere: Thought (Eternal)
Alignment: TN
Favored Weapon: Dagger; weapon of the deity: +1 keen dagger
Domains: Sphere of Thought, Thieves, Trade, Trickery
Prestige Domains: Mind, Summoning
Granted Power: You receive Bluff as a class skill and Skill Focus Bluff as a bonus feat. You have the ability to 'take 10' on this skill check if used for trading or bargaining.
Patron of both Merchants and Thieves, Asterius is worshipped in Thyatis and as the principle Immortal in the Church of Karameikos.
He appears as a middle-aged, black-haired obese man in ancient robes, often with a broad smile on his face. His holy symbol is the moon.[/quote]
Estes são os domains em que estava mais interessado:[quote]
Sphere of Thought Domain
Immortals: Ahmanni Turtlerider, Asterius, Balthac, Diulanna, Frey, Freyja, Halav, Cult of Halav, Karaash, Korotiku, Koryis, Noumena, Odin
Granted Power: You can prepare Identify as a 0 level spell.
Sphere of Thought Domain Spells
- Deathwatch – Sees how wounded subjects within 30 ft. are.
- Detect Thoughts – Allows "listening" to surface thoughts.
- Clairaudience/Clairvoyance – Hear or see at a distance for 1 min./level.
- Status – Monitors condition, position of allies.
- Control Winds – Change wind direction and speed.
- Analyze Dweomer – Reveals magical aspects of subject.
- Greater Scrying – As scrying, but faster and longer.
- Discern Location – Exact location of creature or object.
- Astral Projection – Projects the caster and companions into Astral Plane.
Trade Domain
This domain was inspired by the domain of the same name from the Forgotten Realms Campaign Sourcebook [FR].
Immortals: Asterius, Benekander, Hattani Stoneclaw, Koryis, Minroth, Sharpcrest the Squid Slayer
Granted Power: You may use detect thoughts once per day as a spell- like ability, affecting one target and lasting a number of minutes equal to your charisma bonus. Activating this power is a free action.
Trade Domain Spells
- Message – Whispered conversation at distance.
- Enthrall – Captivates all within 100 ft. + 10 ft./level.
- Locate Object – Senses direction toward object (specific or type).
- Sending – Delivers short message anywhere, instantly.
- Fabricate – Transforms raw materials into finished items.
- True Seeing – See all things as they really are.
- Magnificent Mansion – Door leads to extra-dimensional mansion.
- Mind Blank – Subject is immune to mental/emotional magic and scrying.
- Discern Location – Exact location of creature or object.
[/quote]